Με μια γρήγορη ανάγνωση στις 'ειδήσεις', κάποιος διαπιστώνει ότι γίνεται απλή αναφορά στην αύξηση των εισιτηρίων. Τι εννοώ: είναι ελάχιστες οι συγκρίσεις των νέων τιμών με τις προηγούμενες τιμές, καθώς και η ποσοστιαία αύξηση που επέρχεται.
Στην καθημερινότητα της σχετικότητας όπου ζούμε, "ποιος νοιάζεται" πόσο είχε πριν η ετήσια κάρτα απεριορίστων διαδρομών; Τι σημασία έχει; Απλά από 1η Μαρτίου θα κοστίζει €450. Σε όποιον αρέσει! Οι υπόλοιποι μπορούν να πληρώσουν βενζίνη, διόδια και γκαράζ και να πάνε με το αυτοκίνητό τους στη δουλειά τους.
Στο κάτω-κάτω, τι είναι σήμερα €450; Λίγο παραπάνω από 150.000δρχ. ...δηλαδή, μια οικογένεια η οποία έχει τρία μέλη που χρησιμοποιούν το μετρό για να πάνε στη δουλειά τους [αντρόγυνο + 1 φοιτητής], θα πρέπει να πληρώσει €1350ευρώ(!!!) για να αγοράσει 3 ετήσιες κάρτες, απλά για να μετακινείται με τα ΜΜΜ.
Για να αποκτήσει νόημα, ας μετατρέψουμε αυτό το νούμερο σε δραχμούλες:
Στην καθημερινότητα της σχετικότητας όπου ζούμε, "ποιος νοιάζεται" πόσο είχε πριν η ετήσια κάρτα απεριορίστων διαδρομών; Τι σημασία έχει; Απλά από 1η Μαρτίου θα κοστίζει €450. Σε όποιον αρέσει! Οι υπόλοιποι μπορούν να πληρώσουν βενζίνη, διόδια και γκαράζ και να πάνε με το αυτοκίνητό τους στη δουλειά τους.
Στο κάτω-κάτω, τι είναι σήμερα €450; Λίγο παραπάνω από 150.000δρχ. ...δηλαδή, μια οικογένεια η οποία έχει τρία μέλη που χρησιμοποιούν το μετρό για να πάνε στη δουλειά τους [αντρόγυνο + 1 φοιτητής], θα πρέπει να πληρώσει €1350ευρώ(!!!) για να αγοράσει 3 ετήσιες κάρτες, απλά για να μετακινείται με τα ΜΜΜ.
Για να αποκτήσει νόημα, ας μετατρέψουμε αυτό το νούμερο σε δραχμούλες:
€1350 * 340,75δρχ = 460012,5δρχ
Σχεδόν μισό εκατομύριο δραχμές χρειάζεται στην Ελλάδα του 2011 μια οικογένεια από την οποία 3 μέλη χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ για ένα χρόνο, και επιθυμούν να προμηθευτούν ετήσια κάρτα για να εξοικονομήσουν!!!!!!
Στη Γερμανία πέρυσι πλήρωνα 660 τον χρόνο...
ΑπάντησηΔιαγραφή€450 το χρονο
ΑπάντησηΔιαγραφή€37.5 το μηνα
€1.7 ανα εργάσιμη (22 εργάσιμες)
€0.85 η διαδρομή
πολύ σου φαίνεται;
και δώρο τα Σαββατοκύριακα
να πεθάνει ο λαϊκισμός σας
πιο λαϊκιστικη προσέγγιση, γίνεσαι Άδωνις Γεωργιάδης
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ φοιτητής στην Ελλάδα πίνει σίγουρα 300 καφέδες το χρόνο. Μετριοπαθώς το έξοδο αυτό είναι 1000 ευρώ το χρόνο δλδ 340750 δρχ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς πάρει αμάξι άμα θέλει.
...αυτός που θα πάρει αυτόκίνητο, θα έχει και τα υπόλοιπα για να βάζει βενζίνη, να πληρώσει την ασφάλειά του, να πληρώνει για να παρκάρει κλπ;
ΑπάντησηΔιαγραφή[Όσο για το τελευταίο, είναι ανέκδοτο από άλλο πλανήτη, καθώς η παράνομη στάθμευση σε πεζοδρόμια, μπαλκόνια, δέντρα κ.ο.κ εχει γίνει 'κεκτημένο' δικαίωμα]
Μερικές παρατηρήσεις για αυτόν που είπε ότι στη Γερμανία πλήρωνε 600.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Μισθός του Γερμανού είναι σχεδόν ο διπλός του Έλληνα
Το μετρό του Βερολίνου (U-Banh)έχει 176 σταθμούς ενώ ο ας πούμε ηλεκτρικός (S-Banh) έχει άλλους τόσους. Επίσης το Βερολίνο είναι μικρότερο σε πληθυσμό από την Αθήνα. Στην ουσία δηλαδή στο Βερολίνο ο περισσότερος κόσμος δεν χρειάζεται καν αυτοκίνητο. Επίσης έχει παντού ποδηλατόδρομους για όσους δεν έχουν ή δε θέλουν να δώσουν τα 660 ευρώ.
Για να συνοψίσω: Δώσε μου μισθό 3000 ευρώ, φτιάξε μου δίκτυο μετρό ώστε να μη χρειάζεται να παίρνω το αυτοκίνητο κάθε μέρα για να το παρατάω στα χωράφια δίπλα στο μετρό και να είσαι σίγουρος ότι δε θα παραπονεθώ καθόλου ακόμα και αν το πας 1000.
Ξεχνάς τις ζώνες της πόλης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο 3μηνο εισιτηριο για όλες τις ζώνες της Βαρκελώνης εχει €386.
το 3ΜΗΝΟ. Η Βαρκελώνη έχει τις μισές τιμές από την Αθήνα στα πάντα. Και οι μισθοί είναι χαμηλότεροι. Και έχει και πανω απο 20% ανεργια.
Ευχαριστούμε.
...επομένως, αυτό που προκύπτει είναι ότι η σύγκριση διαφέρει από πόλη σε πόλη με αποτέλεσμα να μην έχει νόημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝόημα θα είχε να υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής ώστε να μπορείς να αξιολογήσεις ότι το εισητήριο σε μια πόλη [συνυπολογίζοντας κάποια στοιχεία] είναι φθηνό ή ακριβό.
Υπάρχει βέβαια και ένα δημαγωγικό τέχνασμα εδώ. Στη μνήμη μας έχουμε το εκκατομύριο δραχμές ως μεγάλο ποσό και το μέσο μισθό ίσως στις 120.000-150.000 δραχμές. Οι εποχές έχουν αλλάξει και υπήρξε και πληθωρισμός στο ενδιάμεσο, οπότε ο μέσος μισθός κοντεύει και αυτός το μισό εκκατομύριο δραχμές σήμερα. Με αυτά τα δεδομένα, η πραγματική αξία των τριών καρτών απεριορίστων είναι 3-4 φορές λιγότερο από όσο μας "φαίνεται". Αν το δούμε αλλιώς, απεριόριστη μετακίνηση για 3-4% του μισθού μας δεν είναι κάτι παράλογο και πιστέυω ότι είναι αντίστοιχο με πολλές άλλες χώρες, ακόμα και πιο ανεπτυγμένες από την Ελλάδα.
ΑπάντησηΔιαγραφή